sâmbătă, 7 iulie 2012

Cover de succes. . . sau nu

Mă tot întreb cum pot unii oameni să plagieze aşa pe faţă, că nu prea cred eu că maneliştii, că la ei mă refer, plătesc drepturi de autor pentru  piesele pe care le împrumută ca să-şi faca ei manelele.  Lista este lungă, dar eu mă voi referi decât la câteva coveruri  făcute după melodii celebre, şlagăre cum ar spune Marius Ţeicu sau hituri cum  ar spune Dj-ii.    Încep cu un nume greu din lumea maneliştilor, un fost rege, probabil plagiator, deşi bani ar avea destui pentru  plata unor drepturi de autor. Numele lui este Nicolae Guta şi a făcut două coveruri după piese  extrem de ascultate  la vremea  lor şi chiar şi în prezent.

Nicolae Guta - Lacrimi de iubire & Black Eyed Peas - Where is the love


Nicolae Guta - Inima ma doare & Gary Moore - Still got the blues



Mihaita Piticu - Vara Nu Dorm & Connect-R - Vara Nu Dorm





Jean de la Craiova - Ce rece & Gusttavo Lima - Balada Boa







Florin Salam Iubirea mea din filme &   sa-mi spuneti  voi  unde ati mai auzit   negativul




Florin Salam & Rihanna Man Down





Diferenta intre aceste ultime doua piese este  una foarte mica. Videoclipul Rihannei are peste 192 de milioane de vizualizari  numai pe youtube si numai pe  canalul oficial, in timp ce  furaciunea lui Salam are sub 100000 de vizualizari.



2 comentarii:

  1. mda bun articolul intradevar,si eu ma mir cum de nu se sesizeaza nimeni in cazul lor..probabil le este teama.....

    RăspundețiȘtergere
  2. manelele alea au oricum enorm de multe vizionari : 100.000 de romani e deja prea mult.
    Nu le-am dat play, dar am vazut si eu cu ocazia asta cine canta Vara nu dorm .
    Connector ? Habar n-aveam ca e un cantec, tot auzeam mistocarii cu "vara nu dorm", ma gandeam deci eu ca trebuie sa fie ceva la moda.
    Le-as recomanda sa doarma totusi, o perioada atat de lunga fara somn duce la deces.

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea