miercuri, 5 martie 2014

Nimeni nu-i perfect, dar nici chiar asa...

Traim cu gandul la amintirle frumoase, ne place sa fim perfecti in tot si toate insa este imposibil sa fim perfecti tot timpul. Partea buna este ca putem invata din greselile proprii sau din greselile altora, astfel incercand de fiecare data sa ne apropiem tot mai mult de limitele normale sau preferintele si pretentiile celor din jurul nostru. Comportamentul, igiena personala, igiena la locul de munca, educatia, etc, toate ne sunt supuse exigentei oamenilor cu care interactionam.
Ce ne facem atunci cand ne deranjeaza ceva la oamenii cu care interactionam? Si Farmec vrea sa afle acest lucru. Iata parerea mea:
Este jenant sa spui cuiva in fata problema pe care o ai fata de acesta. Dar in ciuda acestui fapt ar putea fi benefic sa-i spui cuiva ce te deranjeaza in privinta sa. Il poti avertiza ca nu e pe placul celor din jur iar el poate lua decizia de a incerca sa-si remedieze defectul sau nu.
Sursa foto
Am sa dau un exemplu de problema a unui individ caruia ii voi spune Gelu. Un nume care nu are legatura cu personajul de care vorbesc.
Gelu era ajutorul unui lider de echipa, intr-o companie unde lucram eu. Gelu era un om care-si facea treaba foarte bine si avansase in acea pozitie pe merit. Odata cu avansarea mobilitatea acestuia s-a dezvoltat, fisa postului obligandu-l sa mearga printre ceilalti colegi si sa-i ajute acolo unde aveau nevoie. Insa el avea o problema de igiena personala care nu era rezolvata de la o zi la alta. Eu fiind detasat intr-una din zile in echipa lui am ramas oripilat de mirosul de transpiratie emanat de sub bratele acestuia, asa incat i-am intrebat colegii cum de s-a intamplat sa miroasa asa. Ma gandeam ca este un accident, eventual o zi in care nu s-a spalat cum trebuie, nu a schimbat echipamentul cu unul curat sau a depus un efort neobisnuit care i-a declansat acea stare avansata de transpiratie. Raspunsul primit aproape m-a socat.
Nu intelegeam cum un om care ii conduce pe ceilalti si circula toata ziua printre ei, se afla intr-o permanenta stare de emanare a mirosului pestilential. Asa ca mi-au venit alte intrebari firesti asupra cazului. I-a spus cineva sa se spele? Constientizeaza ca mirosul lui de transpiratie nu e doar deranjant ci provoaca scarba de-a dreptul? Ambele raspunsuri au fost contrar asteptarilor mele. Nimeni nu i-ar fi spus de problema lui, de rusine sau din alte motive. Nici el nu facea ceva in privinta problemei pentru a o inlatura desi era constient de acest lucru.
Asta ma facea si pe mine sa transpir mai tare, alaturi de acei colegi de ocazie care nu ma cunosteau si fata de care aveam ceva retineri pe partea de socializare. Ma treceau toate apele in mod involuntar atunci cand Gelu venea sa dea o mana de ajutor in zona in care ma aflam.
Era si o parte buna, pentru companie, in aceasta problema. Nimeni nu ramanea in urma de "frica" sa nu fie ajutat de Gelu. Astfel  chiar si eu si probabil si ceilalti transpiram de emotie, de teama si desigur din cauza efortului suplimentar depus pentru a evita nevoia unui ajutor din partea lui Gelu. Cu siguranta femeile din echipa ar fi avut nevoie de produse antiperspirante Gerovital H3 prof.dr. Ana Aslan si de prospetimea oferita de un deodorant antiperspirant Gerovital H3 Fresh de exemplu. Gelu sigur ar fi avut nevoie de orice solutie impotriva transpiratie. I-as fi recomandat chiar si un deodorant antiperspirant Gerovital H3 Splendide, deodorant antiperspirant Gerovital H3 Natural, sau deodorant antiperspirant Gerovital H3 Sensitive in cazul in care l-as fi cunoscut personal, numai sa stiu ca nu se face de ras. Nu-l cunoscusem pana in acea zi, asa ca nu mi-am permis eu sa fac ce nu au facut oamenii din echipa lui. Nu l-am ajutat cu un sfat si nici nu l-am criticat desi poate i-ar fi fost de folos.

Problemele legate de transpiratie sunt unele naturale. Nu trebuie sa ne fie rusine ca transpiram ci de faptul ca nu facem nimic pentru ca transpiratia sa nu devina urat mirositoare. Un studiu realizat in Germania pe un esantion de peste 2000 de persoane din ambele sexe arata  ca: Nouă din zece adulţi ştiu că transpiraţia este un proces natural al corpului de a se răci (93%) şi că este sănătoasă (90%). 4 din 5 adulţi (84%) ştiu că transpiraţia la subraţ nu este cauzată de igiena precară, dar numai 3 din 5 ştiu că aceasta este o afecţiune tratabilă.(Sursa studiu)
Mai multe despre igiena personala, dar si produse de ingrijire puteti afla urmarind @Farmec pe Twitter.
Eu nu am probleme cu transpiratia atunci cand depun efort ci mai degraba atunci cand sunt la un interviu, supus emotiilor, atunci cand vorbesc unui grup mai mare de oameni, sau atunci cand nu am incredere in mine. Transpir cel mai des de la emotii decat de la efort, astfel incat deodorantul ma poate salva de situatiile neplacute. Pentru mine deodorantul imi este prieten. Lui Gelu sper sa nu ii fie dusman si sper ca acea situatie neplacuta in care l-am cunoscut sa fi fost doar o perioada dificila din viata sa de care sa fi trecut deja.
Acest articol participa in competitia SpringSuperblog2014 .

6 comentarii:

  1. Interesant articolul si bine argumentat. Ba chiar si haios, fiindca nu as fi intuit un efect secundar benefic pentru eficientza la locul de munca.
    Intr-adevar, cand ceva ne deranjeaza la o persoana e de dorit sa ii vorbim despre asta, e singurul mod in care lucrurile se pot remedia.
    Dar asta doar in cazurile ce tin de comportamentul cuiva. Fiindca de fapt comportamentul ni-l controlam singuri, cel putin in majoritatea timpului.
    In schimb lucrurile devin tare dificile cand problema tine de corpul nostru, de varsta etc. Astea nu le putem controla, deci e cam dificil sa gasesti un fel de a-i vorbi cuiva despre problema lui / ei fara sa jignesti.
    Mai mult, in cazurile de transpiratie problema poate tine uneori nu de o igiena corporala sau vestimentara precare, ci de o problema de glande.
    Oricum, deodorantul tine intr-adevar si de politetea fatza de ceilalti.
    Iar produsele Farmec sunt excelente, stiu fiindca folosesc de ani de zile solutia lor pentru unghii. Probabil ca de-acum ar cam fi cazul sa incep sa folosesc si niste seruri sau creme din gama Gerovital. Ps. Foarte interesante acele info, eu nu stiam ca prin transpiratie ne scade temperatura corpului !

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesant articol, multe persoane au ce invata din el, imi place ca are multe argumente. Foarte adevarat este faptul ca orice ne-ar deranja la o persoana nu trebuie niciodata sa ii spunem in fata pentru ca s-ar simti jenat(a) si trebuie evitat. Asta este parerea mea!!

    RăspundețiȘtergere
  3. @mihaeladm - probleme cu transpiratia au multi oameni. Dar poate fi inlaturat macar mirosul neplacut daca nu si cel inestetic. Un servetel umed si un deodorant pot rezolva problema oricui si in orice loc ar fi. Totul e sa isi ia aceste mici masuri de precautie daca se stie cu probleme.
    @ionela- si eu m-as simti jenat deasemenea daca ar trebui sa ajung in situatia de a-i atrage atentia. Si am intalnit exemplare multe, dar multe de tot.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mda am observat si eu ca sunt destul de multe persoane care sunt certate cu apa si sapunul.
    Imi amintesc din timpul liceului cand una din colege duhnea a traspiratie iar colegul ei de banca intr-o pauza a venit la noi sa ne spuna sa o invatam sa se spele si ea inainte de a pleca la scoala.

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant articol daca l-ar citi cine trebuie ...

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu cred ca ar fi fost bine sa-i fi spus cineva,separat ,in privat,daca nu direct macar cu subinteles.
    Desi cunosc persoane care se spala si folosesc antiperspirante tot emana acel miros neplacut al transpiratiei,uneori cred ca poate fi ceva medical care provoaca acea transpiratie.

    RăspundețiȘtergere

Spune-ti parerea