duminică, 20 decembrie 2015

Magazin de nișă vs magazin generalist

Îmi aduc aminte când am fost în Anglia pentru prima dată și am mers la un car boot. Am intrat într-un fel de obor, cum se poartă pe la noi prin România. Am văzut acolo o întreagă babilonie unde puteai găsi aproape orice lucru la care te gândeai, cu condiția să cauți cum trebuie. Nu mă gândeam să găsesc în Anglia acel tip de obor, cu lucruri la mâna a doua împrăștiate peste tot, pe jos sau pe nu mai știu unde. 

La polul opus aș vedea mall-urile, iar dacă mă gândesc și mai bine, la polul opus sunt marile magazine nișate. Adică acelea în care intri și te aștepți să găsești un tip de produse dedicate unei singure nișe. Spre exemplu, dacă intri într-un magazin de îmbrăcăminte, să găsești numai îmbrăcăminte. Dacă intri într-unul de piese auto atunci să găsești numai piese auto. Iar în acest ultim domeniu pot da un exemplu concret. Depozitul auto online, un magazin online nișat așa cum trebuie și cum îi spune numele, pe piese auto. Dacă ne gândim la cele peste un milion de piese auto pe care depozitul auto online le are pe rafturile virtuale, atunci îl putem ridica la rangul de mall nișat.



Asta dacă ne place să ne jucăm puțin cu cuvintele. Indiferent cum  l-am numi, mall, magazin de piese auto, magazin online de piese auto, depozit de piese auto, etc, ideea este cam aceeași. Găsim într-un singur loc cam orice avem nevoie pentru mașina din curte sau din fața blocului. Asta este și ideea de fapt. Prefer în multe cazuri magazinele puternic nișate, așa cum este depozitul auto online mai sus amintit, sau mari centre comerciale unde găsești de toate pentru toți. Problema cu a doua categorie este aceea că trebuie să cauți mult mai amănunțit și s-ar putea să pierzi timp mai mult. Pe când într-un magazin nișat se presupune că găsești cam tot ceea ce dorești și singurul impediment al achiziției ar putea fi numai prețul sau calitatea produselor.

Dacă mă uit mai bine pe pagina depozitulautoonline.ro constat că au destule promoții și beneficii. Prețuri reduse ca de black friday, lichidări de stoc, transport gratuit pentru produse, garanție direct de la producător, asistență non stop, dar și garanția returului. Așa un magazin nișat mi-ar plăcea să găsesc pentru orice domeniu.

Acum dacă mă întorc la începutul articolului pot să constat că magazinele nișate prind mai bine în mediul online decât în cel offline. Probabil că este mai simplu să ții un magazin online decât unul offline. Oare ăsta va fi viitorul?

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea