sâmbătă, 12 decembrie 2015

Nu-i așa ușor să lucrezi cu oameni



Am fugit mai tot timpul de munca prestată în mod direct pentru client. Mi se pare greu să lucrezi direct cu clientul și să te mulezi perfect pe cerințele acestuia. Vorba din popor „clientul nostru, stăpânul nostru” nu e deloc falsă. Dar când lucrezi față în față cu clientul, atunci lucrurile devin de-a dreptul dificile. De aceea am apreciat tot timpul un vânzător, fie el și țăran tarabagiu din piață, care știe să lucreze cu clienții săi. Indiferent de preferințele clientului, tu cel care îi furnizezi servicii sau produse, trebuie musai să îi îndeplinești cerințele, pentru că banii sunt la el și decizia de cumpărare îi aparține.

sursa foto: google images




Ei bine, acum lucrez și eu într-un domeniu care mă pune față în față cu clientul. Am grijă de oamenii care nu se pot îngriji singuri. Unii au probleme locomotorii, alții boli mintale, alții deficiențe senzoriale. Partea care complică și mai mult lucrurile abia acum urmează. Lucrez cu oamenii aceștia în Anglia. Și cum nu sunt un vorbitor de engleză prea bun, îmi e greu să le fac pe plac de fiecare dată. Dar încerc să fac tot posibilul să le îndeplinesc toate cerințele. Managerul casei de îngrijire unde lucrez ne-a spus că oamenii comunică mai mult prin limbajul trupului decât prin cuvinte. Și a dat un procent de numai 9% pentru comunicarea verbală. Chiar atât de puțin transmitem atunci când vorbim? În cazul ăsta parcă nici nu e nevoie să deschizi gura pentru numai 9%...

În fine, revin la subiectul principal al gândurilor mele. A lucra direct cu clientul mi se pare cel mai groaznic lucru pentru un „muncitor”, mai ales dacă nu-i place să facă asta. De aceea consider că job-ul acesta pe care îl fac acum este un fel de provocare pentru mine. Probabil că într-o zi voi fi nevoit să strig „Sunt blogger, scoateți-mă de aici!”, dar până atunci o să încerc să dau ce e mai bun din mine în domeniul ăsta. După o săptămână de muncă, constat că mi-a cam ieșit.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Spune-ti parerea